وقتی دانش آموزی مسئله ای را نمی فهمد ص 238
 
کوله پشتی
قوطی عطاری

معلم سعی کرد یک مسئله جبر را برای رونالد توضیح دهد. وقتی رونالد مسئله را نفهمید، معلم به طرز اهانت باری گفتک «متاسفم، جانم. این تنها کاریست که می توانم برایت انجام دهم. برای فهمیدن مسائل جبر آدم باید هوش و ذکاوتی داشته باشد»

رونالد، آزرده و عصبانی، به سرجایش برگشت. وقتی دانش آموز موفق نمی شود توضیح ما را بفهمد، بهتر است این امر را بیشتر به روش توضیحمان نسبت دهیم تا به کم هوش دانش آموز. معلم برای آنکه مانع از شرمساری دانش آموز بشود، می تواند بگوید: «من در روشن ساختن این مسئله مشکل دارم. چطور است روش دیگری به کار بگیرم.»

گفتاری که تدافعی نباشد و در آن به کسی تهمت و افترا نزند، در دانش آموز انگیزه ای به وجود می آورد تا هر چقدر می تواند تلاش کند.

 

چگونه انگیزه نوشتن در دانش آموزان ایجاد کنیم؟ ص 242

جیمز، دانش آموز شانزده ساله، گزارش بیش از حد کوتاهی را به دست معلمش داد. معلم، به جای سرزنش و موعظه، نوشت: "گزارشت جالب توجه بود،‌ب فشرده و مختصر بود. با این حال، وقتی آن را تا به آخر خواندم، بعد به خودم گفتم که ای کاش بیشتر از این بود و باز هم می خواند."

جیمز انگیزه یافت تا گزارش های طولانی تری بنویسد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کوله پشتی و آدرس mirgheisary.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 81997
تعداد مطالب : 19
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1